How to check and claim your benefit


Posted on 2021-09-07


ประชาสัมพันธ์

เรื่อง: ตรวจสอบสิทธิ์ และรับสิทธิ์ตามมาตรการให้ความช่วยเหลือบรรเทาภาระค่าใช้จ่ายด้านการศึกษาให้แก่ผู้ปกครองในช่วงการแพร่ระบาดของโรคติดเชื้อไวรัสโคโรนา 2019

1. ตรวจสอบสิทธิ์

นักเรียนที่มีสิทธิ์ได้รับ ประกอบด้วย

  1. เรียนชั้นอนุบาลและอายุครบ 3 ขวบบริบูรณ์ขึ้นไป (ณ วันที่ 16 พฤษภาคม 2564)
  2. ไม่เป็นนักเรียนซ้ำซ้อนที่ยังไม่ได้รับการตรวจสอบยืนยัน
  3. ไม่เป็นนักเรียนที่มีสถานะพักการเรียน
  4. ไม่เป็นนักเรียนที่มีสถานะไปเรียนโครงการต่างประเทศ
  5. ไม่เป็นนักเรียนที่ไม่มีห้องเรียน

หมายเลขในการตรวจสอบสิทธิ์

  • สำหรับนักเรียนไทย ใช้เลขประจำตัวประชาชนนักเรียน
  • สำหรับนักเรียนต่างชาติ ใช้รหัส G-Code (เพื่อความปลอดภัย กรุณาติดต่อรับรหัส G-Code โดยตรงกับฝ่ายทะเบียน โทร 036-218-600 ต่อ 603, 604)

คลิกลิ้งค์เพิ่อตรวจสอบสิทธิ์ https://regis-stu.opec.go.th/regis/Login.htm?mode=initHelpNew

(สอบถามเพิ่มเติม ฝ่ายทะเบียน โทร 036-218-600 ต่อ 603, 604)

2. กรอกข้อมูลแจ้งความประสงค์รับสิทธิ์

2.1 รับเงินสด

เอกสารที่ต้องใช้

  1. สำเนาบัตรประชาชนนักเรียน/สำเนาสูติบัตร (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
  2. สำเนาบัตรประชาชนผู้ปกครอง (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
    (สำเนาพาสปอร์ต สำหรับนักเรียน/ผู้ปกครองต่างชาติ)

ขั้นตอนการรับเงินสด

  1. ผู้ปกครองกรอกข้อมูล และยืนยันการรับสิทธิ์ (ในลิ้งค์ลงทะเบียนรับเงินสดข้างล่างนี้)
  2. ตรวจสอบวัน/เวลาเข้ารับเงินสด โดยทางโรงเรียนจะแจ้งกำหนดการให้ทราบอีกครั้งหนึ่ง
  3. เข้ารับเงินสดตามกำหนดการที่ทางโรงเรียนแจ้ง
  4. ยื่นเอกสารที่ต้องใช้ (ตามที่แจ้งไว้ข้างบน) ให้กับเจ้าหน้าที่ในจุดคัดกรองตรวจสอบ
  5. หลังจากตรวจสอบเอกสารครบถ้วนแล้ว เจ้าหน้าที่จะนำจ่ายเงินสดให้กับผู้ปกครอง พร้อมให้ผู้ปกครอง/นักเรียนเซ็นต์เอกสารกำกับไว้เป็นหลักฐาน
  6. เสร็จสิ้นการรับเงินสด

คลิกลิ้งค์เพื่อลงทะเบียนรับเงินสด https://bit.ly/3tiG6U2

2.2 โอนเข้าบัญชี

เอกสารที่ต้องใช้

  1. สำเนาบัตรประชาชนนักเรียน/สำเนาสูติบัตร (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
  2. สำเนาบัตรประชาชนผู้ปกครอง (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)
    (สำเนาพาสปอร์ต สำหรับนักเรียน/ผู้ปกครองต่างชาติ)
  3. สำเนาบัญชีที่ใช้รับเงิน (โปรดลงลายมือชื่อ พร้อมรับรองสำเนาถูกต้อง)

ขั้นตอนการโอนเงินเข้าบัญชี

  1. ผู้ปกครองกรอกข้อมูล พร้อมแนบเอกสารการรับสิทธิ์เพื่อการตรวจสอบ (ในลิ้งค์ลงทะเบียนโอนเข้าบัญชีข้างล่างนี้)
  2. เจ้าหน้าที่ตรวจสอบความถูกต้องของเอกสารที่แนบมานี้
  3. โรงเรียนจะทำการโอนเงินเข้าบัญชี โดยจะแจ้งกำหนดการให้ทราบอีกครั้งหนึ่ง (กรณีมีค่าธรรมเนียมการโอน ผู้ปกครองต้องรับสภาพการจ่ายค่าธรรมเนียม)
  4. เสร็จสิ้นการโอนเงินเข้าบัญชี

คลิกลิ้งค์เพื่อลงทะเบียนโอนเข้าบัญชี https://bit.ly/3BPZ4ol

2.3 สละสิทธิ์

เอกสารที่ต้องใช้

  1. แบบฟอร์มใบแสดงความประสงค์ขอสละสิทธิ์

ขั้นตอนเพื่อขอสละสิทธิ์

  1. ดาวน์โหลดแบบฟอร์มใบแสดงความประสงค์ขอสละสิทธิ์ (ในลิ้งค์ลงทะเบียนสละสิทธิ์ข้างล่างนี้)
  2. กรอกข้อมูลในแบบฟอร์มให้ครบถ้วน
  3. ส่งเอกสารใบแสดงความประสงค์ขอสละสิทธิ์ให้กับทางโรงเรียน (แบบ EMS) ตามที่แจ้งนี้
    ผู้ส่ง: ให้ระบุชื่อ-นามสกุลจริงของนักเรียน + ชั้นเรียน + รหัสประจำตัวนักเรียน …..
    ผู้รับ: แผนกการเงิน โรงเรียนนานาชาติเซนต์จอห์นแมรี 131 หมู่ 1 ถ.พหลโยธิน ต.หนองยาว อ.เมือง จ.สระบุรี 18000
  4. เจ้าหน้าที่ตรวจสอบความถูกต้องของเอกสารที่ได้รับ
  5. เสร็จสิ้นการสละสิทธิ์

คลิกลิ้งค์เพื่อลงทะเบียนสละสิทธิ์ https://bit.ly/3zV4DRW

(สอบถามเพิ่มเติม ฝ่ายทะเบียน โทร 036-218-600 ต่อ 603, 604)

-------------------------

Announcement

Authentication of eligibility for education subsidy costs at 2000 baht per student to mitigate financial burdens for parents as a result of COVID-19.

1. Check Eligibility

Eligible students

  1. Kindergarten level and is 3 years-old and above (on May 16, 2021),
  2. Being a duplicate student who has not been verified is not eligible,
  3. A student with suspension status is not eligible,
  4. A student with a status to study abroad is not eligible,
  5. A student who is registered but is not attending any classes is not eligible.

 Authentication number

  • For Thai students use identification number
  • For abroad students use G-Code (Please contact SJMIS Registrar for your confidential G Code, call 036-218-600 ext 603, 604)

CLICK on the link to check https://regis-stu.opec.go.th/regis/Login.htm?mode=initHelpNew

(For more information, Registration Department 036-218-600 ext 603, 604)

2. Fill in the information to claim your authority

2.1 Cash Receive Method

Documents Required

  1. Copy of students' identification card/Birth Certification (with Certified True Copy and name signed as evidence).
  2. Copy of parents' identification card (with Certified True Copy and name signed as evidence).
    (Copy of passport of foreign parents and students)

Cash Receive Procedure

  1. Parents fill in information and confirmation of eligibility (in the Cash Receive Method Registration link below).
  2. Check dates/times to receive cash from the school, schedule will be announced once again.
  3. Receive cash as scheduled by the school.
  4. Submit the required documents (mentioned above) to the staff at the screening point designated by the school.
  5. After checking all documents, the staff pays cash to parents. Parents/students sign documents as evidence.
  6. Procedure Completed.

CLICK on the link to register “Cash Receive Method” https://bit.ly/3tiG6U2

2.2 Transferring Method

Documents required

  1. Copy of students' identification card/ Birth Certification (with Certified True Copy and name signed),
  2. Copy of parents' identification card (with Certified True Copy and name signed),
    (Copy of passport of foreign parents and students)
  3. Copy of bank account book (with Certified True Copy and name signed).

Transferring Procedure

  1. Parents fill in information and attach documents for authorification (in the Transferring Method Registration link below),
  2. Staff verify the attached documents,
  3. The school will transfer money to the parents' account, schedule will be announced once again (in the case of transfer fee, parents must accept the condition of paying fees),
  4. Procedure completed.

CLICK on the link and register “Transferring Method” https://bit.ly/3BPZ4ol

2.3 Disclaim Method

Documents required

  1. Disclaim request form.

Disclaim Method

  1. Download disclaim request form (in the Disclaim Method Registration link below),
  2. Complete the form,
  3. Submit the disclaim request form to the school (via EMS) as following:
    Sender: Full name of student + Class Level + Student ID number …..
    Receiver: Finance Department, Saint John Mary International School 131 M.1 Phaholyothin Rd. Nongyao, Mueng, Saraburi 18000
  4. Staff verify document,
  5. Procedure completed.

CLICK on the link and register “Disclaim Method” https://bit.ly/3zV4DRW

(For more information, Registration Department 036-218-600 ext 603, 604)